η αφίσα της ταινίας Γλυκιά Ζωή

Σκηνοθεσία: Federico Fellini
Comedy, Drama | IT
Διάρκεια: 174 λεπτά
Παίζουν: Marcello Mastroianni, Anita Ekberg, Anouk Aimée 
Χώρος Προβολής: Παραλία Καλαμάτας έναντι Elite City Resort — 06/09/2019, 21:00
Είσοδος ελεύθερη 

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την μεγάλη στήριξη στις θερινές προβολές της λέσχης και τα υπέροχα συναισθήματα που μοιραστήκαμε το φετινό καλοκαίρι, και να σας προσκαλέσουμε να αποχαιρετίσουμε μαζί το καλοκαίρι, με μια τελευταία υπαίθρια προβολή δίπλα στη θάλασσα, με είσοδο ελεύθερη, έναντι του Elite City Resort.

Η ζωή είναι γλυκιά όταν την μοιραζόμαστε.  Σας ευχαριστουμε για όλα. 

Eξι δεκαετίες μετά την πρεμιέρα της η καλύτερη ταινία του Φεντερίκο Φελίνι εντυπωσιάζει ακόμη με περισσότερους από έναν τρόπους. Πρώτα έρχεται ο εικονοπλαστικός, με τα εντυπωσιακά πλάνα της νυχτερινής Ρώμης να αναδεικνύουν την «τέλεια ομορφιά» της Αιώνιας Πόλης, εικόνες που λειτουργούν αντιστικτικά με την εφήμερη λάμψη της γλυκιάς ζωής τής παρακμιακής αριστοκρατίας της. Αθάνατες είναι επίσης οι σκηνές του «ιπτάμενου Ιησού» της αρχής, με το ελικόπτερο να μεταφέρει ένα άγαλμα του σωτήρος με ανοιχτά χέρια πάνω από την ιταλική πρωτεύουσα, αλλά και το «μπάνιο» της Ανίτα Έκμπεργκ στη Φοντάνα ντι Τρέβι.

Ακολουθούν οι αφηγηματικές εκπλήξεις, καθώς ο Φελίνι αφήνει πίσω του οριστικά τον νεορεαλισμό (αμέσως προηγούμενη ταινία του ήταν οι «Νύχτες της Καμπίρια») και προτείνει ένα σινεμά με ψηφιδωτή και αποσπασματική δομή, απελευθερωμένη από τα δεσμά της ακαδημαϊκής σεναριογραφίας και ανοικτή στα σχόλια του σκηνοθέτη. Κινηματογραφικές καινοτομίες οι οποίες, μαζί με αυτές της νουβέλ βαγκ και του Μικελάντζελο Αντονιόνι διαμόρφωσαν ολόκληρο το μοντέρνο σινεμά.

Τέλος, η προφητική ικανότητα της ταινίας να αποτυπώσει τόσο νωρίς και με τέτοια βιτριολική κομψότητα την αβάσταχτη, ρηχή και ψευτο-ελευθεριάζουσα γοητεία της μπουρζουαζίας είναι σοκαριστική. Ο δημοσιογράφος Μαρτσέλο Ρουμπίνι, ξεναγός μας στο πολύβουο σύμπαν τής (πάντα νυχτερινής) Βία Βένετο, είναι ένας άνθρωπος του 21ου αιώνα και η πολυτελής καθημερινότητά του το εφιαλτικό φρέσκο μιας κοινωνικής πραγματικότητας χωρίς ηθική πυξίδα, αληθινά πάθη και αξίες.

Ο Φελίνι απεικονίζει με εφιαλτικά σαγηνευτικό τρόπο το πώς η σύγχρονη ζωή έχει μετατραπεί σε ένα λαμπερό μα κούφιο θέαμα, με την ταινία του να δημιουργεί μέγα σκάνδαλο όταν προβλήθηκε, καθώς το Βατικανό την αποκήρυξε και βουλευτές ζήτησαν να απαγορευτεί. Γνώρισε όμως παγκόσμια επιτυχία (Όσκαρ κουστουμιών συνολικά από τέσσερις υποψηφιότητες) κι έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας, με τους όρους «ντόλτσε βίτα» και «παπαράτσι» να περνούν στο καθημερινό λεξιλόγιο.

Διακρίσεις: 
Όσκαρ Κοστουμιών (Πιέρο Γκεράρντι) – Χρυσός Φοίνικας φεστιβάλ Κανών (1960) – Πρώτο Βραβείο Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης – Ιταλικό Χρυσό Κύπελλο Σκηνοθεσίας (Φεντερίκο Φελίνι) – Τρία βραβεία της Ένωσης Ιταλών Δημοσιογράφων (Ανδρικής Ερμηνείας –  Σεναρίου – Παραγωγής)

Trailer: